Winnaars van voorgaande edities

De winnaars van afgelopen jaren zijn:

Winnaar 2017

Winnaar van Managementboek van het Jaar 2017. Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige.
Onze prijs: € 34.95

Winnaar 2016

De antropologische verhalen in dit boek geven inzicht in praktische tools en modellen voor organiseren, veranderen en leiden van organisaties.
Onze prijs: € 34.50

Winnaar 2015

In dit boek reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen.
Onze prijs: € 29.99

Winnaar 2014

De vraag die iedere ondernemer anno 2013 op de lippen brandt: hoe verdien je als ondernemer je geld in een nieuwe duurzame economie? Marga Hoek geeft in dit boek het antwoord.
Onze prijs: € 39.50

Winnaar 2013

Deze uitgave helpt om de regels en logica die een rol spelen in een samenwerkingsverband te doorzien en te komen tot een gemeenschappelijke taal en een gezamenlijk perceptiekader.
Onze prijs: € 49.90

Winnaar 2012

Nieuwe vormen van organiseren en samenwerken vragen om een nieuw soort leiderschap: leiderschap als resultaat van co-creatie. Door leiderschap te delen verbetert de kwaliteit.
Onze prijs: € 33.50

Winnaar 2011

Managementboek van het jaar 2011! Bedrijven als ontmoetingsplek voor connecties en creativiteit? Lanting helpt de aansluiting met de sociale netwerkgeneratie te behouden.
Onze prijs: € 22.50

Winnaar 2010

'Inkoop' van Gerco Rietveld is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2010. Inkoop maakt een ongekend snelle ontwikkeling door. Pioniers betreden ongebaande paden en ontdekken steeds nieuwe kansen. Inkoop, van oorsprong een ervaringsvak, komt ook conceptueel tot ontwikkeling. 'Inkoop - een nieuw paradigma' wil inkoop uit haar functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien. Dit boek richt zich op hen die richting en leiding geven aan inkoop. En op hen die onderweg zijn naar die positie. Wie meer van inkoop wil begrijpen, kan niet om dit boek heen. 'Inkoop' van Gerco Rietveld is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2010.
Onze prijs: € 59.00

Winnaar 2009

'Veranderdiagnose' van Rob van Es is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2009. De keuze van de jury viel op dit boek, omdat dit in de ogen van de jury het meest vernieuwende en verfrissende boek van het afgelopen jaar is geweest. De actualiteit is bovendien zeer hoog omdat er een behoorlijke behoefte is voor een andere wijze van veranderen.
Onze prijs: € 55.50

Winnaar 2008

In professionele organisaties moet leiding gegeven worden. Zeggen managers. Niet doen, zegt Weggeman, want professionals zijn al gemotiveerd. Managementboek van het Jaar 2008.
Onze prijs: € 37.50

Winnaar 2007

Leen Zevenbergen is niet het type leider dat meteen met zijn vuist op tafel slaat. Maar in 'En nu laat ik mijn baard staan' geeft hij wel aan dat het anders moet.
Onze prijs: € 24.95

Winnaar 2006

In 1895 vertrok de twintigjarige Anton Philips naar het afgelegen provinciestadje Eindhoven om zijn broer Gerard te helpen met het verkopen van gloeilampen. In enkele decennia tijd groeide de gesjeesde HBS'er uit tot een ondernemer van on-Nederlands - ja van wereldformaat, dankzij zijn werklust, geldingsdrang en ondernemerstalent. Hij loodste het bedrijf door de Eerste Wereldoorlog, de radio-'boom' van de jaren twintig, de recessie van de jaren dertig en de Tweede Wereldoorlog en bouwde het uit tot een elektronicamultinational met honderdduizend werknemers ten tijde van zijn overlijden.
Onze prijs: € 35.00

Winnaar 2005

Dit boek werd op 8 maart 2005 uitgeroepen tot Managementboek van het jaar. De verkiezing van het Managementboek van het Jaar is een initiatief van en wordt georganiseerd door Managementboek.nl. De jury die onder leiding stond van Harry Starren bestempelde het winnende boek als een boek dat in de traditie staat van voorname collega's als Wim Wennekes, Jannetje Koelewijn en Marcel Metze. Jeroen Smit heeft zich met 'Het drama Ahold' onder hen geschaard en heeft voor een breed publiek inzichtelijk gemaakt hoe het toegaat achter deuren die anders voor ons gesloten blijven. Het is een boek dat zijn lezers serieus neemt door conclusies en analyses aan de lezer over te laten. Een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek en een aanwinst voor het genre. En leesbaar, bovenal zeer leesbaar. Waar ging het mis? Waarom werd er niet gecorrigeerd zolang dat nog kon? Dit is het indringende verhaal over de mensen en de emoties achter de cijfers. Het is tevens het verhaal van twee broers, Albert en Gerrit Jan Heijn, die een familiebedrijf uitbouwden tot een begrip in Nederland. Als Gerrit Jan in 1988 wordt ontvoerd en vermoord, komt voor het eerst een niet-familielid aan de top. Was dat het begin van het einde?
Onze prijs: € 10.00

Winnaar 2004

Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt ondermeer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied. Dit boek is Managementboek van Jaar 2004.
Onze prijs: € 25.95

Winnaar 2003

In dit boek geeft Joep Schrijvers inzicht in het politieke gedoe in bedrijven. Hij beschrijft op ironische en zeer toegankelijke wijze de meest voorkomende gore streken.
Onze prijs: € 19.95