De oogst

Uit het overweldigende aanbod van nieuw verschenen boeken in 2017 heeft de jury op ons verzoek deze mooie lijst met boeken samengesteld die in aanmerking komen voor de uitverkiezing van het managementboek van het jaar. Uit deze lijst worden de vijf boeken op de shortlist geselecteerd.

'100% Service, de formule voor succes', inspireert en prikkelt om dienstverlening in de publieke sector te innoveren. We introduceren de Serviceformule.
Onze prijs: € 29.95
In dit boek vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen.
Onze prijs: € 22.50
Dit boek bevat talloze inzichten, oplossingen en illustratieve praktijkcases en is een must voor iedereen die nieuwsgierig is naar de nieuwe rol van HR in de moderne organisatie.
Onze prijs: € 18.99
Werken vanuit de bedoeling is in de praktijk nog niet zo gemakkelijk. Na zijn bestseller Verdraaide organisaties zet Wouter Hart in Anders Vasthouden de volgende stap.
Onze prijs: € 29.50
Onze economie drijft grotendeels op wantrouwen. Wanneer we zaken doen, moeten we elkaar kunnen vertrouwen.
Onze prijs: € 28.50
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media.
Onze prijs: € 34.99
Dit boek gidst je door de nieuwste fase van digitalisering en reikt je de mindset aan om in de ‘Day After Tomorrow’ je bedrijf te blijven optimaliseren.
Onze prijs: € 29.99
Wessel Berkman legt in dit bijzondere boek overtuigend uit hoe je ervoor zorgt dat ook jouw organisatie op commercieel vlak klaar is voor de eenentwintigste eeuw.
Onze prijs: € 34.99
De disruptieparadox ontkracht de mythe van disruptie, schetst de verborgen paradoxen en geeft 5 stappen naar echte innovatie.
Onze prijs: € 20.00
Ondernemen is als seks vóór 1950: er wordt van alles van je verwacht, maar niemand vertelt je wat je precies moet doen. En zelf wil je het ook niet vragen. Dus leer je maar al doende.
Onze prijs: € 29.95
Leiderschap is geen vaststaand gegeven. De invulling ervan evolueert mee met de veranderende context, de tijdsgeest en personen.
Onze prijs: € 29.99
De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen.
Onze prijs: € 29.99
Vergeet alles wat je dacht te weten over het selecteren en aannemen van de juiste medewerkers. Het zit anders dan je denkt!
Onze prijs: € 29.50
Dat goed gebruik van data een bedrijf veel kan opleveren, is duidelijk. Waar het veel leidinggevenden aan ontbreekt is een goede visie op de volgende stap: wat doen we met al die informatie?
Onze prijs: € 27.99
De auteurs bieden met dit boek een concrete en gefundeerde aanpak voor je bedrijf. Vind niet langer het warm water uit en baseer je op gefundeerde inzichten.
Onze prijs: € 22.50
Er is meer nodig om als leider en als mens je potentieel volledig te benutten. Dat bereik je door lichaam en geest te laten samenwerken.
Onze prijs: € 34.95
In slechts enkele decennia zijn ‘de economie’ en ‘de samenleving’ gedigitaliseerd. Dit heeft enorme effecten op de manier waarop samenlevingen functioneren.
Onze prijs: € 22.95
Paul Moers laat zien hoe je stap voor stap de waardepropositie van je aanbod nieuw leven inblaast of zelfs compleet vernieuwt.
Onze prijs: € 24.99
Het handboek voor veranderaars en game changers om tot gedragen besluiten en betere resultaten te komen.
Onze prijs: € 29.90
In dit boek laat Mike Hoogveld zien hoe je door te denken als een startup slimmer, wendbaarder, creatiever en innovatiever kunt worden.
Onze prijs: € 20.00
Wouter Scheepens helpt bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren. In dit boek deelt hij zijn kennis.
Onze prijs: € 19.95
Veranderingen en vernieuwingen volgen elkaar steeds sneller op. Organisaties blijken niet wendbaar genoeg, ze lopen vast in structuur en maken te weinig gebruik van de talenten van mensen.
Onze prijs: € 34.50
'Échte winst' is hét boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken.
Onze prijs: € 29.50
Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor.
Onze prijs: € 20.00
Wat als het allemaal zonder grondstoffen moet? Een wake-upcall voor ondernemers Steeds meer beschouwen we de idee van de circulaire economie als noodzakelijk voor een leefbare toekomst.
Onze prijs: € 24.99
De organisaties van de toekomst zijn organisaties die in staat zijn om krachtig te sturen op de factor kennis.
Onze prijs: € 47.50
In dit boek over start-ups leer je alles over wat een start-up is, wat het niet is, wie de oprichters zijn, wat de uitdagingen zijn, in welke sectoren er nog kansen liggen.
Onze prijs: € 29.00
Het opstellen van een familiestatuut is een uitstekend middel om het gesprek op gang te krijgen, de belangen en opvattingen te verhelderen en goede afspraken te maken.
Onze prijs: € 29.50
Een goede contentstrategie verrijkt en versterkt de relatie met de klant. John Verhoeven laat je in 'Het wat en hoe van contentstrategie' zien hoe je dat aanpakt.
Onze prijs: € 24.99
Dit boek vertelt het opmerkelijke verhaal van Philadelphia, en van de mensen die de beweging in gang zetten. Terug naar de kern, terug naar de bedoeling.
Onze prijs: € 17.50
Het vervolg op 'Hoe word ik een rat?' De belangrijkste vraag over leiderschap luidt niet: Wie mag de baas spelen? Die luidt: Hoe verhinderen we slecht leiderschap?
Onze prijs: € 19.95
Dit boek is voor iedereen die verandering vrijwillig oppakt, voor wie het op zijn bord heeft gekregen of voor wie het als zijn vak ziet.
Onze prijs: € 24.50
Dit boek geeft een kritische reflectie op de veelal eenzijdige betogen over de bureaucratische meet-, control- en bijsturingspraxis.
Onze prijs: € 32.50
Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten.
Onze prijs: € 29.99
Het boek staat vol met praktische tips van succesvolle ondernemers, investeerders en van duurzame startups als Beebox, Fintech scale-ups als Spotcap en Tony’s Chocolonely.
Onze prijs: € 20.00
Dit boek is bedoeld als tutorial, om het zelfstandig leren interveniëren in verwaarloosde organisaties voor organisatieprofessionals mogelijk te maken.
Onze prijs: € 42.90
No Risk No Fun laat zien hoe risicomanagement en gezond verstand elkaar kunnen versterken, en hoe je de balans kan vinden tussen het beheersen van risico's en beheerst risico's nemen.
Onze prijs: € 25.00
Dit boek introduceert de transitieaanpak als manier om ruimte te maken voor fundamentele verandering.
Onze prijs: € 22.50
Big data, slimme software, zelfrijdende wagens... De doorbraak van slimme technologie verandert onze leefwereld drastisch en beïnvloedt zelfs onze manier van denken.
Onze prijs: € 16.99
Een boek om te informeren en inspireren, maar bovenal een boek om organisaties aan te moedigen om de stap te zetten van ‘praten’ naar ‘doen’ in de circulaire economie.
Onze prijs: € 24.95
In dit boek lees je hoe ondernemer Allard Droste op geheel eigen wijze de onorthodoxe managementstijl van het Braziliaanse Semco een Hollands tintje geeft.
Onze prijs: € 22.50
Generiek beleid en algemene maatregelen ten aanzien van employabiliteit, mobiliteit, levenslang leren en duurzame inzetbaarheid lijken in veel gevallen niet de gewenste vruchten af te werpen.
Onze prijs: € 27.50
In dit boek worden veel cases gepresenteerd en een praktisch model om zelf als startup meer grip te krijgen op de zo gewenste duurzame groei, het Brand Coding Canvas.
Onze prijs: € 31.00
Sterke merken, betere wereld laat zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien.
Onze prijs: € 29.50
Er is al veel geschreven over falende bestuurders en toezichthouders, ook in het semipublieke domein.
Onze prijs: € 28.95
In dit boek beschrijft Peter Hinssen de businessmodellen, technologieën en culturen die succes garanderen in de toekomst.
Onze prijs: € 29.99
Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt.
Onze prijs: € 29.99
In dit boek zet Willem Overbosch tien toptrends voor je op een rij. Inspirerend, energiek en overtuigend.
Onze prijs: € 24.99
'Transities van sectoren' geeft handvatten om nieuwe wegen in te slaan. In de overgang naar een duurzame samenleving zijn technische oplossingen meestal wel te bedenken.
Onze prijs: € 22.50
Gemeenten willen meer van-buiten-naar-binnen werken. Ze willen meer samenwerken met buurten en groepen belanghebbenden. En de dienstverlening van gemeenten kan ook beter: meer online, persoonlijker en dichtbij.
Onze prijs: € 29.50
In Van idee naar start-up helpen we je stap-voor-stap van een businessidee naar een product (of dienst) dat inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijk levensvatbaar is.
Onze prijs: € 27.50
Dit boek geeft op basis van een analyse van cases en interviews antwoord op de vraag waarom het toezicht zo vaak tekortschiet en geeft adviezen om dit te vermijden.
Onze prijs: € 32.00
Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan.
Onze prijs: € 29.99
We praten niet graag over de hobbels die vooraf zijn gegaan aan het succes, over dat wat fout ging. Terwijl juist die gebeurtenissen onze grootste lessen zijn.
Onze prijs: € 21.95
*Deze lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde van titel.