De oogst

Uit het overweldigende aanbod van nieuw verschenen boeken in 2016 heeft de jury op ons verzoek deze mooie lijst met boeken samengesteld die in aanmerking komen voor de uitverkiezing van het managementboek van het jaar. De jury is inmiddels druk bezig te kiezen welke boeken uit deze oogst op de shortlist komen. Deze shortlist zal op 28 maart worden bekendgemaakt.

Het midden- en kleinbedrijf (mkb) geldt van oudsher als de kurk onder de Nederlandse economie. Het is de banenmachine van ons land.
Onze prijs: € 14.95
Er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!
Onze prijs: € 29.95
Boonstra is het verhaal van een eigenwijze provinciejongen die zonder diploma’s of kruiwagens de meest spraakmakende en ondernemende CEO van ons land zou worden.
Onze prijs: € 24.99
Dit boek geeft inzicht in belangrijke trends & ontwikkelingen en geeft handreikingen voor de eerste cruciale stappen die jij en jouw organisatie kunnen zetten.
Onze prijs: € 20.50
In 'Werken met Leren Veranderen' vind je tal van aanpakken, oefeningen, uitwerkingen, beschouwingen en cases.
Onze prijs: € 39.50
'Paradoxaal leiderschap' gaat over het benutten van tegenpolen, over keuzes maken die recht doen aan beide kanten van de medaille.
Onze prijs: € 24.95
In dit praktische boek daagt Marco Buschman je uit te reflecteren op hoe jij verbindend vermogen inzet binnen je dagelijks werk.
Onze prijs: € 22.50
Professionals worden steeds minder beïnvloed door hun leidinggevenden, maar steeds meer door hun collega’s.
Onze prijs: € 19.99
Werknemers vormen samen de organisatie waarvoor ze werken. Om te begrijpen waarom organisaties functioneren zoals ze doen, is dan ook inzicht in het gedrag van werknemers nodig.
Onze prijs: € 59.95
Succesvolle leiders baseren hun leiderschap op hun persoonlijke stijl. Ze blijven trouw aan zichzelf en zoeken een context waarin hun persoonlijkheid een deel van de oplossing kan zijn.
Onze prijs: € 29.00
De managementliteratuur barst uit zijn voegen van de ideeën, modellen en theorieën. Het is één grote gereedschapskist van bruikbaar materiaal, maar wat zet je wanneer in?
Onze prijs: € 19.99
In dit boek krijg je van bestsellerauteur Aartjan van Erkel de geheime formule voor opvallende online marketing, plus een groot aantal Nederlandse voorbeelden.
Onze prijs: € 22.50
Dit boek helpt je bewuste, proactieve en effectieve keuzes te maken, waarmee je vanuit persoonlijk leiderschap bijdraagt aan een betere wereld, op een manier die bij jou past.
Onze prijs: € 19.00
Kees Gabriëls beschrijft op een prikkelende manier hoe je tegelijkertijd op de belangen van je organisatie en je team kunt sturen, door een talentafdeling te bouwen.
Onze prijs: € 24.95
Wat is lean, wat kun je ermee bereiken en waar komt het vandaan? Op deze vragen geeft 'Lean basis – Fundament voor groei' antwoord.
Onze prijs: € 24.95
Dit boek gaat over de vraag hoe je leiding geeft in een tijd waarin waarden lijken te botsen en maatschappelijke ontwikkelingen de sociale cohesie overhoop dreigen te gooien.
Onze prijs: € 23.95
Hoe pas ik TRUE Branding toe om mijn bedrijf tot een succes te maken? De nieuwe generatie consumenten doorziet marketeers.
Onze prijs: € 18.99
Dit boek houdt je een spiegel voor en nodigt je uit te onderzoeken wat voor jou en je team werkt.
Onze prijs: € 24.95
In een zoektocht naar bereik en geloofwaardigheid zijn authenticiteit, storytelling en contentmarketing momenteel helemaal 'hot'.
Onze prijs: € 27.99
We leren ook hoe we onze leiderschapsstijl kunnen herdefiniëren en hoe je verspillende activiteiten binnen de organisatie leert identificeren en elimineren.
Onze prijs: € 32.50
We zijn in het Westen opgevoed met het mantra 'Missie, Visie en Strategie'. Dat leverde vaak geweldige organisaties en prachtige resultaten op. Maar dingen veranderen.
Onze prijs: € 24.95
In dit boek laat agility-expert Mike Hoogveld zien wat we kunnen leren van slimme start-ups en andere succesvolle innovatieve organisaties.
Onze prijs: € 24.95
Via games kan de Learning Agility van medewerkers worden ontwikkeld om klaar te zijn voor een omgeving die voortdurend verandert.
Onze prijs: € 24.95
In dit boek lees je hoe je deze en andere inzichten – de fundamenten onder het Rijnlands denken – kunt interpreteren en toepassen in je eigen organisatie.
Onze prijs: € 24.99
Tenenkrommende strategiedagen, complexe verantwoordingsdocumenten, nutteloze vergaderingen. Organisaties zijn verslaafd. Niet aan drank of drugs, maar aan zinloze routines.
Onze prijs: € 24.99
Dit boek markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan en de persoonlijke benadering weer toegevoegde waarde is.
Onze prijs: € 24.99
Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin.
Onze prijs: € 27.99
Think big, start small, act fast: dát is de koers die succesvolle organisaties varen. Zo zijn ze in staat om op volle kracht vooruit te gaan, waar andere organisaties stil blijven staan.
Onze prijs: € 24.95
Sales, marketing en customer service vormen een dynamisch en geïntegreerd geheel. En het is de veeleisende klant die de dynamiek van het verkoopproces aanstuurt.
Onze prijs: € 29.99
Het succes van zelfsturende teams in de langdurige zorg is sterk verbonden met het herverdelen van eigenaarschap. Zorgteams krijgen het werk niet langer gedelegeerd, maar zijn er zelf van.
Onze prijs: € 28.00
Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die door ouderen wordt gedomineerd.
Onze prijs: € 19.50
Noodzakelijke inzichten en instrumenten om (de strategie van) de onderneming zo in te richten om een succesvolle aanval en/of verdediging uit te voeren en het spel te winnen.
Onze prijs: € 29.95
Wat bepaalt of je succesvol bent in je werk? Voor een deel is dat natuurlijk je inhoudelijke kennis. Maar veel belangrijker nog is of je het spel op de werkvloer herkent.
Onze prijs: € 24.95
Laurentien van Oranje en Jeroen Smit ervaren ieder vanuit hun eigen vakgebied dat veel leiders er stiekem naar snakken hun kompas bij te laten stellen.
Onze prijs: € 17.95
De auteurs belichten het moment dat de verandering het werk echt moet gaan raken en zijn effect moet hebben in gedrag.
Onze prijs: € 19.95
Ontwerp Betere Business borduurt voort op de bestseller Business Model Generatie en biedt nieuwe tools die zijn geïnspireerd op praktijkervaringen met BMG.
Onze prijs: € 38.50
In deze tijd geldt maar 1 wet: STRATEGIE = EXECUTIE. Een strategie is net zo briljant als haar executie. Strategie-executie is het laatste competitieve voordeel.
Onze prijs: € 39.50
Komt een nerd in de boardroom! Grootse kansen voor organisaties waar managers en vakspecialisten in gelijkwaardigheid met elkaar gaan samenwerken.
Onze prijs: € 24.50
Material Matters is een spannende ontdekkingstocht naar hoe we nadenken over onze rol op aarde. Een revolutionair boek, dat de wereld volledig op zijn kop zet.
Onze prijs: € 19.95
Cyberrisico voor managers is het eerste boek dat managers helpt een antwoord te geven op de gevaren van cybercrime, online sabotage en datadiefstal.
Onze prijs: € 17.95
Leiderschap vergt moed. Moed om de harde realiteit onder ogen te zien, ergens voor te staan, de confrontatie aan te gaan en lastige keuzes te maken.
Onze prijs: € 22.50
We hoeven je niet te vertellen dat de ontwikkelingen op het gebied van Human Resources Development in razend tempo over elkaar heen buitelen.
Onze prijs: € 42.50
Teams staan onder grote druk. Er moet gepresteerd worden en dat tegen lagere kosten, met minder mensen.
Onze prijs: € 29.95
Met 'De Feel Good-factor' propageert Esther Sluijs dat we feel good moeten zien als een nieuw KPI die aangeeft hoe succesvol een bedrijf is.
Onze prijs: € 22.50
Dit boek vertelt het verhaal van Mark, een leidinggevende bij een grote supermarktketen die ook overschakelt op zelforganisatie.
Onze prijs: € 20.00
'Hoe richt je een zwerm?' biedt een eenvoudige aanpak voor complexe vraagstukken. Een aanpak die niets meer vraagt dan lef en vertrouwen om met alle belanghebbenden aan het werk te gaan.
Onze prijs: € 29.95
Ontdek hoe lerende organisaties in dialoog met hun omgeving sneller komen tot duurzaam succes - en hoe de verliezers zichzelf buitenspel zetten.
Onze prijs: € 24.95
Dit boek laat je kennis maken met organisaties die winnen en legt uit hoe ze dat doen. De vele voorbeelden inspireren en versterken jouw ambitie om te sturen naar meer winst.
Onze prijs: € 22.50
Waarom komen zoveel goedbedoelde veranderinitiatieven niet van de grond? Organisaties doen er vaak alles aan om de gewenste verbeteringen op gang te brengen.
Onze prijs: € 22.50
Dit boek bevat een schat aan kennis en ervaring waarvan menig duurzaamheids-/mvo-manager kan profiteren
Onze prijs: € 24.95
Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige.
Onze prijs: € 34.95
De CIO 3.0 richt zich op innovatie en business-transformatie om de digitale toekomst van de organisatie vorm te geven.
Onze prijs: € 29.50
*Deze lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde van auteursnaam.