Managementboek van het Jaar 2018

Uit het rijke aanbod van nieuw verschenen managementboeken nomineerde een vakjury vijf boeken voor de titel Managementboek van het Jaar 2018. De 15de winnaar is tijdens het Managementboekengala door juryvoorzitter Daniƫlle de Jonge bekend gemaakt:

Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt.
Onze prijs: € 29.99

Uit het juryrapport

Dit boek opent bij alle managers nieuwe vensters op hun organisatie. Het is meeslepend en toegankelijk geschreven, maar een stevige academische onderbouwing ontbreekt niet. In dit boek krijgen hedendaagse managementvraagstukken nieuwe betekenis in het perspectief van eeuwenoude bronnen.
Lees hier het volledige juryrapport

Achtergrond

De eerste verkiezing van het Managementboek van het Jaar vond plaats in 2003. Sinds het ontstaan van het Managementboekengala in 2004 wordt deze toonaangevende prijs traditiegetrouw tijdens deze gelegenheid uitgereikt. De Rode Hoed is op deze avond een feestelijke ontmoetingsplaats voor auteurs, uitgevers en lezers van boeken die op zoveel momenten in het jaar managers en professionals ten dienste staan. De winnaar ontvangt een bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint.

De eerste verkiezing van het Managementboek van het Jaar vond plaats in 2003. Sinds 2004 wordt het jaarlijkse Managementboekengala georganiseerd. Tijdens deze feestelijke avond komen auteurs, uitgevers en lezers van boeken bij elkaar en wordt de prijs van Managementboek van het Jaar uitgereikt. De winnaar ontvangt een bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint.

De verkiezing van het Managementboek van het Jaar is een initiatief van Managementboek.