Managementboek van het Jaar 2019

Sinds 2003 wordt jaarlijks het Managementboek van het Jaar uitgeroepen. Een inmiddels toonaangevende prijs in het brede vakgebied van management. Het hele jaar leest de vakjury de managementboeken die verschijnen om in april één winnaar te kunnen uitroepen.

Het Managementboek van het jaar 2019 is op 18 april 2019 bekend gemaakt door juryvoorzitter Pierre Spaninks:

In dit boek een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.
Onze prijs: € 34,99

Uit het juryrapport

“Vanwege het maatschappelijk en economisch belang van het onderwerp, vanwege de noodzaak voor eigenlijk iedere organisatie om zich daarmee te verstaan, vanwege de grondige analyse, vanwege de heldere ontwikkel-richting, vanwege de agenda die een veelheid aan stakeholders op hun verantwoordelijkheden wijst, en ondanks het feit dat het van alle beoordeelde boeken misschien wel het meest van de lezer vergt - koos de jury voor ‘Alles transactie’ van Chiel Liezenberg, Douwe Lycklama en Shikko Nijland.”

Achtergrond

De eerste verkiezing van het Managementboek van het Jaar vond plaats in 2003. Sinds het ontstaan van het Managementboekengala in 2004 wordt deze toonaangevende prijs traditiegetrouw tijdens deze gelegenheid uitgereikt. De Rode Hoed is op deze avond een feestelijke ontmoetingsplaats voor auteurs, uitgevers en lezers van boeken die op zoveel momenten in het jaar managers en professionals ten dienste staan. De winnaar ontvangt een bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint.

De eerste verkiezing van het Managementboek van het Jaar vond plaats in 2003. Sinds 2004 wordt het jaarlijkse Managementboekengala georganiseerd. Tijdens deze feestelijke avond komen auteurs, uitgevers en lezers van boeken bij elkaar en wordt de prijs van Managementboek van het Jaar uitgereikt. De winnaar ontvangt een bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint.

De verkiezing van het Managementboek van het Jaar is een initiatief van Managementboek.