De oogst

Uit het overweldigende aanbod van nieuw verschenen boeken in 2015 heeft de jury op ons verzoek deze mooie lijst met boeken samengesteld die in aanmerking komen voor de uitverkiezing van het managementboek van het jaar. De jury is inmiddels druk bezig te kiezen welke boeken uit deze oogst op de shortlist komen. Deze shortlist zal op 22 maart worden bekendgemaakt.

We wonen met een record aantal mensen op Aarde (7 miljard), nog nooit leefden zo weinig mensen onder de armoedegrens, middenklassen zijn groter dan ooit.
Onze prijs: € 14.95
De tools in dit boek helpen bij het vinden van antwoorden op de vraag hoe als adviseur relevant te blijven voor je klant.
Onze prijs: € 27.50
In dit nieuwe boek deelt Ardon zijn inzichten over het logische vervolg: het aanboren van vernieuwingskracht in uw organisatie.
Onze prijs: € 22.50
Met dit boek heb je de perfecte mix in handen van strategische onderbouwing en praktische werkmodellen die je meteen kunt toepassen om resultaat te boeken.
Onze prijs: € 24.50
Het boek 'Teampower, alchemie van de groep' geeft je inzicht in de werking van bewustzijnsenergie, individueel en in groepen, en leert je hoe je deze als leider kunt aansturen.
Onze prijs: € 24.95
Hoe krijg je een strategisch en ambitieus talentmanagement van de grond in dit polderrijke land? Dit boek geeft antwoord.
Onze prijs: € 41.95
Nieuwe generaties kopen anders, leven anders en maken andere keuzen. Internet heeft ons denken, ons gedrag en onze communicatie drastisch veranderd.
Onze prijs: € 32.99
De antropologische verhalen in dit boek geven inzicht in praktische tools en modellen voor organiseren, veranderen en leiden van organisaties.
Onze prijs: € 34.50
Continu en duurzaam waarde creëren met je organisatie, hoe doe je dat? Strategie wordt doorgaans gezien als een bewust proces van idee tot plan tot realisatie en (bij)sturing.
Onze prijs: € 39.99
Organisatiepsycholoog Eric Westra laat in dit boek zien hoe je samenwerkingsrelaties creëert waarin mensen zich met elkaar verbonden voelen.
Onze prijs: € 23.50
Diversiteit. Sterke teams. Iedereen wil het, lukken wil het nog niet altijd. Esther Mollema laat zien waar de verborgen valkuilen zijn, en vooral hoe het wél succesvol kan.
Onze prijs: € 19.95
Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact.
Onze prijs: € 39.00
Markten veranderen in snel tempo. Hogere eisen van klanten, meer concurrentie, nieuwe businessmodellen en digitalisering bepalen het toekomstbeeld van veel organisaties.
Onze prijs: € 24.95
Organisaties lopen tegen grenzen aan van complexiteit. Complexiteit heeft meerdere oorzaken, maar een belangrijke oorzaak ligt in de secundaire processen.
Onze prijs: € 49.50
In het boek 'Neuroleiderschap' leer je hoe je een nieuwe manager kan worden door kennis en technieken uit de hersenwetenschappen toe te passen.
Onze prijs: € 22.95
Van der Stighelen doorprikt de gedachte dat reclamemensen en marketeers eender wat verkocht krijgen en dat zij en zij alleen het merkimago kunnen bepalen.
Onze prijs: € 24.99
Iedereen heeft het iDNA, het innovatie-DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen, want duurzaam innoveren kun je leren. Dit boek leert je hoe.
Onze prijs: € 28.95
Slechts 20% van alle bedrijven is in staat vijf jaar achter elkaar winstgevend te groeien. Dat kan veel beter!.
Onze prijs: € 29.95
De huidige overheid levert een groot deel van zijn bestaansrecht in door veel taken in het sociale domein over te hevelen van rijks- naar gemeentelijk niveau.
Onze prijs: € 27.50
Voor continuïteit en groei moet een heldere en waardevolle bijdrage worden geleverd voor klanten, aandeelhouders, medewerkers én de maatschappij.
Onze prijs: € 39.99
Hoe transformeren naar een waardegedreven organisatie? Hoe verbind je succes en persoonlijke groei? Maak vrienden in je bedrijf.
Onze prijs: € 29.99
L&D-Boek van het jaar 2015 Met vijf nieuwe rollen en 31 nieuwe taken biedt dit boek een praktische methodiek om werken en leren te verbinden met presteren.
Onze prijs: € 49.00
Wie nu niet leert coachen, zal morgen niets meer te managen hebben. Dit boek helpt je daarbij en maakt je snel en doeltreffend vertrouwd met de basisprincipes van coachen.
Onze prijs: € 27.50
'De Veranderversneller' bevat een schat aan praktisch toepasbare veranderkundige kennis waarmee je voor je eigen veranderopgave een goed verhaal kunt maken.
Onze prijs: € 19.99
Heidagen worden effectiever als je rekening houdt met de bewuste en onbewuste groepsdynamische processen die spelen in teams.
Onze prijs: € 18.00
In dit boek verkennen de auteurs praktijkvraagstukken rondom professionele identiteit en beschrijven ze wat een professional nu eigenlijk is en welke dilemma's deze tegenkomt.
Onze prijs: € 39.90
Iedereen herkent het gevoel van flow. Dat voelt goed en het leidt tot onvermoede prestaties. Marc Lammers en Ton Hendrickx bewijzen dat flow maakbaar is.
Onze prijs: € 19.95
In dit vakboek vindt u alle informatie over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie gebundeld.
Onze prijs: € 31.95
'IK² - De beste versie van jezelf' laat op een inspirerende, goed toepasbare manier zien hoe je het volledige potentieel uit jezelf kunt halen.
Onze prijs: € 19.95
De ene na de andere toezichthouder, bank of accountant komt in het geding wegens een gebrek aan integriteit en betrouwbaarheid.
Onze prijs: € 29.99
'Nooit Af' gaat over wat er gebeurt nu iedereen vrij kan publiceren, dupliceren en produceren en wat de impact is op de maatschappij en economie.
Onze prijs: € 24.99
Martin van Staveren laat in 'Risicogestuurd werken in de praktijk' zien hoe je binnen je organisatie op een gezonde manier kan omgaan met risico’s.
Onze prijs: € 29.50
Dit boek gaat over dienend leiderschap, over de kenmerkende bijzonderheden van verschillende soorten professionals.
Onze prijs: € 19.95
Welke management controls kun je kiezen en wat zijn de gevolgen daarvan? Dit boek probeert deze vragen te beantwoorden door een nieuw management control model te introduceren.
Onze prijs: € 29.95
In het boek 'Waardevolle verbindingen' behandelt Nanko Boerma het vertrouwen van mensen in elkaar en in 'de samenleving'.
Onze prijs: € 21.95
'Gedeeld eigenaarschap' laat zien dat samen werken mensenwerk is, waarin telkens de balans wordt gezocht tussen het ordenen van processen en het verbinden van mensen.
Onze prijs: € 38.50
De organisatie adviseren waar je zelf in werkt: hoe word je gehoord in het gekrioel van meningen, behoeften en belangen? Waarom gaat dat zo en wat is daarin jouw plek?
Onze prijs: € 39.90
De visie die de auteurs – Wil Jansen en Pieter Geelhoedt –neerleggen is een afspiegeling van hun ervaringen met een diversiteit aan ondernemingen die in de industriële sector actief zijn.
Onze prijs: € 29.95
Ze schieten als paddenstoelen uit de grond: start-ups die van plan zijn de wereld te veroveren. Van de 100 falen er echter 99.
Onze prijs: € 19.99
Hoe boek je succes in de nieuwe tijd? Door de vele veranderingen in je voordeel te laten werken! Dit boek geeft de knoppen om aan te draaien. Succes is dichterbij dan je denkt.
Onze prijs: € 25.00
In dit boek vertellen twintig ervaringsdeskundigen hun verhaal. Hun belevenissen in de publieke sector leggen de basis voor andere manieren van kijken, van denken en van doen.
Onze prijs: € 24.95
In de huidige netwerksamenleving krijgen projectleiders bij bedrijven en instellingen steeds vaker te maken met uiterst assertieve en veeleisende doelgroepen.
Onze prijs: € 29.50
Hoe kan het toch dat klanten zich nog altijd laten beïnvloeden? In 'Voodoo-marketing' wordt blootgelegd op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen.
Onze prijs: € 19.95
Dit boek helpt je de algemene lean-filosofie op concrete en constructieve wijze te vertalen naar projectorganisaties in het algemeen en de bouwsector in het bijzonder.
Onze prijs: € 49.50
'Hoe ik verander' schotelt geen pasklare antwoorden voor. Het is een boek dat je helpt te zoeken maar behulpzame interventies.
Onze prijs: € 39.50
Door je eigen systemische wijsheid 'aan te zetten' boor je een nieuwe bron van informatie aan. Je komt op een dieper niveau van 'weten', zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen.
Onze prijs: € 24.95
In dit boek wordt aan de hand van de visie van Social Inc. de kracht van social business op een rij gezet, zonder de gevaren en valkuilen over het hoofd te zien.
Onze prijs: € 14.95
'Top 10 voor topteams' biedt een integrale visie en gereedschapskist voor managers, teamleiders en medewerkers om samen een sterk team te bouwen.
Onze prijs: € 24.90
Met voorwoord door Menno Lanting Door verandering van binnenuit te laten ontstaan, gebruikmakend van hoe gedrag van nature verandert, werk je aan duurzame verandering.
Onze prijs: € 29.95
*Deze lijst is gesorteerd op alfabetische volgorde van auteursnaam.